Homepage Apeldoorn.
A A A
Zoekvenster
Zoeken

Naar Verkiezingen

Bent u 70 jaar of ouder? Dan kunt u ook per brief stemmen

Alles wat u hiervoor nodig heeft, ontvangt u thuis.

Stempluspas

Uiterlijk 3 maart 2021 ontvangen alle kiesgerechtigden van 70 jaar of ouder een envelop met daarin de stempluspas. Dit is een speciale stempas voor 70-plussers. Met deze stempluspas kunt u naar het stembureau gaan, iemand machtigen om voor u te stemmen, of uw stem per brief uitbrengen. Bewaar uw stempluspas goed.

Uiterlijk 11 maart 2021 ontvangt u een tweede envelop. Daarin zitten de documenten waarmee u uw stem per brief kunt uitbrengen:

  • een briefstembiljet;
  • een envelop voor het briefstembiljet;
  • een retourenvelop;
  • uitleg over het stemmen per brief.

Stemmen per post

Kiest u voor stemmen per post? Dan moet u uw stem uiterlijk 12 maart voor 17.00 uur op de post hebben gedaan. Uw stem is dan op tijd binnen bij de gemeente. Iemand anders mag ook uw stem voor u op de post doen.

Afgiftepunten

U kunt de briefstem ook afgeven bij één van de afgiftepunten. Iemand anders mag dit ook voor u doen. Deze afgiftepunten vindt u op de onderstaande locaties. Let op: alléén het afgiftepunt op het stadhuis is vanaf 10 maart open. De andere twee afleverpunten openen vanaf 15 maart.

  • Het stadhuis: Marktplein 1;
  • Gemeentewerf Apeldoorn Noord: Sleutelbloemstraat 51 (drive through);
  • Gemeentewerf Apeldoorn Zuid: Aruba 4 (drive through).

De bovenstaande afgiftepunten zijn geopend op de volgende tijdstippen:

Stadhuis
Woensdag 10 maart  09.00 - 17.00 u
Donderdag 11 maart 09.00 - 17.00 u
Vrijdag 12 maart 09.00 - 17.00 u
Maandag 15 maart 09.00 - 17.00 u
Dinsdag 16 maart 09.00 - 17.00 u
Woensdag 17 maart 07.30 - 21.00 u
Gemeentewerf Noord 
Maandag 15 maart 09.00 - 17.00 u
Dinsdag 16 maart 09.00 - 17.00 u
Woensdag 17 maart 07.30 - 21.00 u
Gemeentewerf Zuid
Maandag 15 maart 09.00 - 17.00 u
Dinsdag 16 maart 09.00 - 17.00 u
Woensdag 17 maart 07.30 - 21.00 u

Vervangende stempas aanvragen?

Heeft u uw stempluspas op 3 maart 2021 niet ontvangen of bent u uw stempluspas kwijt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op en vraag een vervangende stempluspas aan. Dat kunt u online doen of hier telefonisch een afspraak voor maken. Dit kan tot vrijdag 12 maart 2021 17.00 uur.

De overige documenten om te stemmen (briefstembiljet, envelop voor het briefstembiljet, een retourenvelop en de uitleg over het stemmen per brief) kunt u ophalen op het stadhuis of bij één van de afgiftepunten.

Telefonische informatielijn

Bent u 70-plus en heeft u vragen over het stemmen per brief? Dan kunt u bellen met de telefonische informatielijn 0800 – 1351. De telefonische hulplijn is 7 dagen per week geopend van 08.00 tot 20.00 uur.

Mijn Apeldoorn