Fotograaf: Robin Fotografie

Wethouder Derks vertrekt uit Apeldoorn en wordt wethouder in Doesburg

De gemeente Apeldoorn feliciteert wethouder Nick Derks met zijn nieuwe stap. Na 2,5 jaar wethouderschap in Apeldoorn verruilt hij de stad voor Doesburg. Burgemeester Ton Heerts spreekt zijn waardering uit voor het werk van Derks: “Nick heeft zich in korte tijd snel ingewerkt en met zijn verbindende stijl zichtbaar bijgedragen aan het bestuur van Apeldoorn. Hij was toegankelijk, energiek en heeft met name in de ontwikkeling van de binnenstad belangrijke stappen gezet. We danken hem voor zijn inzet in Apeldoorn en wensen hem veel succes in Doesburg.”

Derks was de afgelopen jaren verantwoordelijk voor economische zaken, brede welvaart en veiligheid. Hij was daarnaast locoburgemeester en verantwoordelijk voor onder meer de ontwikkeling van de binnenstad. In zijn werk bouwde hij een goede relatie op met het bedrijfsleven en zette hij zich actief in voor de regionale samenwerking binnen de Regio Stedendriehoek. In Doesburg bestaat de beoogde portefeuille onder andere uit financiën, economie, toerisme, recreatie, cultuur en sport.

“Ruim twee jaar heb ik als wethouder mogen werken in Apeldoorn. Ik ben ontzettend dankbaar voor het vertrouwen dat ik heb gekregen van inwoners, ondernemers, collega’s en politiek”

Reactie Nick Derks

De vertrekkende wethouder kijkt met dankbaarheid terug op zijn periode in Apeldoorn: “Ruim twee jaar heb ik als wethouder mogen werken in Apeldoorn. Ik ben ontzettend dankbaar voor het vertrouwen dat ik heb gekregen van inwoners, ondernemers, collega’s en politiek. Ik heb veel geleerd en bijzondere mensen ontmoet. Die ervaringen neem ik mee naar deze nieuwe stap. Voor Doesburg breekt een belangrijke periode aan, onder meer in aanloop naar de herindeling met Zevenaar, Duiven en Westervoort. Ik kijk ernaar uit om daar te beginnen én ik neem Apeldoorn met me mee als stad die mij veel heeft gegeven en waar ik met trots op terugkijk.”

Officieel afscheid

Op dinsdag 26 mei neemt de gemeenteraad o.a. afscheid van Nick Derks in een bijzondere raadsvergadering om 19.00 uur. Aansluitend is er een afscheidsreceptie voor de vertrekkende wethouders, waaronder wethouder Derks. Zijn installatie in Doesburg is op 28 mei 2026.

Wethouder Derks vertrekt uit Apeldoorn en wordt wethouder in Doesburg
Wethouder Derks vertrekt uit Apeldoorn en wordt wethouder in Doesburg
Uw Reactie
Uw Reactie