Adres

Alle producten onder Adres

Briefadres

Als u geen vaste woonplek hebt of als u in een instelling woont kunt u een briefadres aanvragen. Dit is het woonadres van een familielid, vriend of kennis met wie u afspreekt dat diegene uw post ontvangt. Deze persoon zorgt ervoor dat u uw post persoonlijk krijgt. U vraagt het briefadres aan in de gemeente waar de briefadresgever staat ingeschreven.

Verhuizen binnen Nederland

Als u binnen of naar de gemeente Apeldoorn verhuist, moet u dit aan ons doorgeven. Doe dit niet eerder dan 4 weken voor en niet later dan 5 dagen na de verhuizing. Geeft u de verhuizing later door? Dan wordt de datum waarop de gemeente uw verhuizing ontvangt gebruikt als verhuisdatum.

Verhuizing vanuit het buitenland naar Apeldoorn (immigratie)

Verhuist u vanuit het buitenland naar Apeldoorn? Geef dit dan binnen vijf werkdagen persoonlijk door aan de balie in het stadhuis. Dit kan alleen op afspraak. U wordt dan ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook wanneer u in een half jaar minimaal 4 maanden in Nederland blijft, schrijft u zich in.

NEE-NEE en NEE-JA stickers

Met een NEE-NEE-sticker of een NEE-JA-sticker op uw brievenbus ontvangt u geen ongeadresseerde reclame en folders. Een sticker kunt u gratis ophalen bij de receptie op het stadhuis.

Onjuiste inschrijving melden (adresonderzoek)

Als u post krijgt van een overheidsinstantie voor iemand die niet (meer) op uw adres woont, kunt u dat doorgeven aan de gemeente. De gemeente bekijkt uw melding en start misschien een adresonderzoek.

Vergunning tijdelijke verhuur

Door de Leegstandwet kunt u uw leegstaande woning tijdelijk verhuren. Om uw woning te kunnen verhuren, heeft u wel een vergunning nodig van de gemeente waar de woning staat. Met een tijdelijke verhuurvergunning kunt u de betreffende woonruimte tot maximaal 5 jaar verhuren, tegen een redelijke vergoeding.

Omzettingsvergunning kamerverhuur

Bent u eigenaar van een woonpand en wilt u dit omzetten naar een pand waarvan u kamers verhuurt? Dan moet u een omzettingsvergunning kamerverhuur aanvragen

Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)

De Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) is een basisregistratie, waarin gemeentelijke basisgegevens over alle gebouwen en adressen zijn verzameld. De gegevens in de BAG zijn openbaar en te benaderen via een website (zie Melden). Het is belangrijk dat deze gegevens kloppen want onder anderen onze hulpdiensten maken gebruik van de BAG.

Uw Reactie
Uw Reactie