Het kan nodig zijn een zelfgekozen briefadres te gebruiken als u:
- Geen vast adres heeft of geen vaste woon- of verblijfplaats
- In één van de volgende instelling verblijft:
- een instelling voor gezondheidszorg, zoals een verzorgingstehuis
- een instelling op het gebied van de kinderbescherming
- een penitentiaire instelling
- een instelling op het gebied van maatschappelijk en sociaal-cultureel welzijn.
U kunt schriftelijk een verzoek om een briefadres indienen. Dit dient te gebeuren in de gemeente waar de briefadresgever(persoon die schriftelijk toestemming verleend) woonachtig is. U wordt op het woonadres van de briefadresgever ingeschreven met de vermelding briefadres.
Het ingevulde formulier kunt u mailen naar briefadres@apeldoorn.nl of opsturen naar:
Gemeente Apeldoorn
Postbus 9033
7300 ES Apeldoorn
Als u als briefadresgever twijfelt over eventuele gevolgen voor bijvoorbeeld toeslagen of uitkeringen, dan kunt u dit het beste informeren bij de desbetreffende uitkerende instantie.
Het aanvragen van een briefadres is gratis.