Wat zoekt u:

Budgetbeheer

Sommige mensen hebben moeite om de vaste lasten te betalen, zelfs met een inkomen. Voor hen kan budgetbeheer van de gemeente een oplossing zijn. Met budgetbeheer wordt de kans op schulden kleiner. Vaak is budgetbeheer verplicht bij een schuldregeling.

Beschrijving

Wat gebeurt er als de gemeente uw budget beheert?

De budgetbeheerder maakt samen met u een budgetplan. Ook maakt u afspraken over uw week- of maandgeld. Het budgetplan is een overzicht van uw inkomstenen en uitgaven. Uw inkomsten komen op uw budgetbeheerrekening binnen. De budgetbeheerder betaalt hiervan uw vaste lasten. U ontvangt uw week- of maandgeld op uw rekening. De rest van uw inkomen is reserve voor onvoorziene uitgaven. Bijvoorbeeld voor de eindafrekening van energiekosten of het eigen risico van de zorgverzekering.

Hoe vraagt u budgetbeheer aan?

Woont u in gemeente Apeldoorn of Voorst? Ga dan naar online contactformulier. Daarna nemen wij contact met u op voor een afspraak. Woont u in gemeente Brummen of Epe? Dan kunt u budgetbeheer of in uw eigen gemeente aanvragen. 

Wat kost budgetbeheer?

Het kan zijn dat u kosten betaalt voor budgetbeheer. De budgetbeheerder bespreekt dat met u tijdens het eerste gesprek.

Controle betalingen

Via www.MijnApeldoorn.nl ziet u welke betalingen de Stadsbank heeft verricht en hoeveel gereserveerd is voor de diverse doeleinden die in het budgetplan staan. Ook kunt u mutaties en betaalopdrachten via internet doorgeven. Voor MijnApeldoorn hebt u DigiD nodig; deze kunt u aanvragen via www.digid.nl/.