Aangepaste dienstverlening door coronavirus
Het coronavirus vraagt van ons een andere manier van werken. Als gemeente Apeldoorn helpen we u online, telefonisch en waar noodzakelijk fysiek.
Heeft u vragen rondom de bijstand, schuldhulpverlening, budgetbeheer, bewindvoering of bijzondere bijstand? De gemeente is bereikbaar. U kunt online een belafspraak maken. Is dit niet mogelijk dan kunt u bellen voor overleg met 14 055, kies in het keuzemenu voor 1.
Wat gebeurt er als de gemeente uw budget beheert?
De budgetbeheerder maakt samen met u een budgetplan. Ook maakt u afspraken over uw week- of maandgeld. Het budgetplan is een overzicht van uw inkomsten en uitgaven. Uw inkomsten komen op uw budgetbeheerrekening binnen. De budgetbeheerder betaalt hiervan uw vaste lasten. U ontvangt uw week- of maandgeld op uw rekening. De rest van uw inkomen is reserve voor onvoorziene uitgaven. Bijvoorbeeld voor de eindafrekening van energiekosten of het eigen risico van de zorgverzekering.
Hoe vraagt u budgetbeheer aan?
Woont u in gemeente Apeldoorn maak dan een afspraak. Woont u in gemeente Epe? Dan kunt u budgetbeheer in uw eigen gemeente aanvragen.
Wat kost budgetbeheer?
Het kan zijn dat u kosten betaalt voor budgetbeheer. De budgetbeheerder bespreekt dat met u tijdens het eerste gesprek.
Maakt u gebruik van budgetbeheer en heeft u een vraag?