Ga naar de homepage

Hoofdstuk 13

Verlichting

Lantaarnpaal kapot

Als een lantaarnpaal niet brandt of kapot is dan kunt u dat melden op de online storingenkaart.

Wij streven er naar de storing binnen 7 werkdagen op te lossen. Als de lantaarnpaal zelf beschadigd is, dan kan het een paar weken duren voordat de schade hersteld is. Aan een schadesticker op de lantaarnpaal kunt u zien of de schade al bekend is bij de gemeente. U hoeft de schade dan niet te melden. Soms moet een lantaarnpaal helemaal vervangen worden. Ook dat kan een paar weken duren.

Gevaar of spoed

Is de beschadiging aan een lantaarnpaal zo erg dat het gevaar oplevert? Dan vragen wij u direct te bellen met de gemeente op telefoonnummer 14 055.
Voorbeelden van gevaar zijn:

  • De lantaarnpaal is aangereden of door vandalen vernield
  • De lichtkap hangt los
  • Het mastdeurtje is weg
  • Meer dan twee lantaarnpalen op een rij branden niet

Andere melding over verlichting

Ervaart u lichthinder van een lantaarnpaal, dan kunt dat doorgeven. Ook als u van mening bent dat er op een plek een nieuwe lantaarnpaal bij moet komen of dat een lantaarn verplaatst moet worden, dan kunt u dit melden. De gemeente beoordeelt dan of dit mogelijk is.