Wat zoekt u:

Apeldoorn meet klanttevredenheid baliebezoeker

04-09-2017 15.15 uur

Sinds vandaag staat er bij de balies in het stadhuis een zuil. Daarmee meet gemeente Apeldoorn de klanttevredenheid van de baliebezoekers. De heer en mevrouw Van Wakeren uit Hoenderloo waren een van de eersten die maandagochtend 4 september de zuil gebruikten.

Vriendelijke ontvangst

Hun dochter hielp hen met het intoetsen van de antwoorden op de zuil. De heer Van Wakeren gaf aan vriendelijk ontvangen te zijn en goed behandeld. Mevrouw was blij verrast met de bloemen die ze als bedankje van de wethouder ontving. Het echtpaar had met hulp van hun dochter, via de website, voor die morgen een afspraak gemaakt om hun nieuw ID-kaarten op te halen. Per vandaag start ook een pilot met gastvrouwen en –heren in het stadhuis. Zij ontvangen bezoekers en wijzen hen desgewenst de weg of geven informatie.

Samen digitaal

Inwoners van Apeldoorn kunnen steeds meer zaken digitaal regelen met de gemeente. Zoals het aanvragen van huur- en zorgtoeslag. Of het maken van een afspraak. Inwoners die daar moeite mee hebben of iemand kennen die daar moeite mee heeft kunnen terecht bij verschillende organisaties voor hulp, advies of om te leren omgaan met de computer. Op de website van gemeente Apeldoorn bij het Wmo-loket staat een overzicht van alle organisaties. De gemeente Apeldoorn helpt waar nodig bij het aanvragen van een DigiD, het invullen van online formulieren voor bijvoorbeeld (gemeente) belasting of toeslagen of het regelen van zaken bij bijvoorbeeld de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Daarvoor kunnen inwoners bellen met het Activerium, 055 – 580 2000.

Zie ook www.apeldoorn.nl/dienstverlening.