Aangepaste dienstverlening door coronavirus
Het coronavirus vraagt van ons een andere manier van werken. Als gemeente Apeldoorn helpen we u online, telefonisch en waar noodzakelijk fysiek. Kunt u uw afspraak uitstellen? Dan vragen wij u dit te doen.
We vragen u om producten zoveel mogelijk digitaal aan te vragen. Hetzelfde geldt voor het doorgeven van informatie, zoals bijvoorbeeld een verhuizing. Is het echt noodzakelijk om een afspraak te maken? Bel dan 14 055 voor overleg, kies in het keuzemenu voor 2.
Aanvragen
U kunt een VOG op de volgende manieren aanvragen:
Online
U kunt online een VOG aanvragen als de organisatie die de VOG van u wil hebben, die mogelijkheid aanbiedt.
Zo werkt het
- De organisatie die om de VOG vraagt, zet een aanvraag voor u klaar op de website van Dienst Justis.
- U krijgt een e-mail van Dienst Justis. Via een link in de mail kunt u de aanvraag afronden.
- Na ontvangst van de betaling neemt Dienst Justis de aanvraag in behandeling. U krijgt schriftelijk bericht over uw VOG.
Werkgever heeft eHerkenning nodig
Om de aanvraag te kunnen klaarzetten heeft uw werkgever eHerkenning nodig met betrouwbaarheidsniveau 1. eHerkenning is aan te vragen via eherkenning.nl.
Voorwaarden voor u als werknemer
Als werknemer moet u in Nederland ingeschreven staan om de aanvraag online te kunnen doen. Als u in het buitenland woont is een online aanvraag niet mogelijk. Voor de aanvraag hebt u een DigiD, een burgerservicenummer en een e-mailadres nodig. U betaalt met iDEAL.
Balie
U kunt aan de balie alleen een VOG aanvragen als u in de gemeente Apeldoorn staat ingeschreven.
Maak hiervoor online een afspraak. Neem mee:
- Een geldig identiteitsbewijs
- Het aanvraagformulier; recent, volledig ingevuld en ondertekend waar nodig.
Wij verwerken uw aanvraag aan de balie direct en sturen deze door naar het Ministerie van Justitie en Veiligheid. De afhandeling bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid duurt maximaal 8 weken.