Ga naar de homepage
A A A
Zoekvenster
Zoeken

Opstapregeling wonen

In Apeldoorn werken woningcorporaties, zorgorganisaties en de gemeente samen om cliënten die intramuraal wonen (onder meer vanwege verslaving, psychiatrische problemen, huiselijk geweld of verstandelijke beperkingen) te ondersteunen bij hun terugkeer naar zelfstandig wonen in de maatschappij.

Mijn Apeldoorn

Deze regeling wordt de Opstapregeling genoemd. De zorginstelling kan een cliënt hiervoor aanmelden. Via de Opstapregeling krijgt de cliënt een tijdelijk huurcontract voor maximaal twee jaar, in combinatie met een aantal uren per week ambulante begeleiding. Elk half jaar evalueert de woningcorporatie samen met de hulpverlener en de cliënt hoe het gaat. Als het goed gaat, wordt het tijdelijk huurcontract na maximaal twee jaar omgezet in een huurcontract voor onbepaalde tijd.

Online aanmelden

Aanmelden Opstapregeling Wonen

Tips voor de aanmelding

Aanmelden Samenwerkingsovereenkomst Opstapregeling

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn online (ingediende) aanmelding terugvinden?
Op mijnapeldoorn.nl kunt u uw online aanmeldingen terugvinden. Ingediende aanmeldingen blijven altijd bewaard. Aanmeldingen die nog niet verstuurd zijn blijven 90 dagen bewaard.

U vindt uw aanmelding als volgt:

  • Log in op mijnapeldoorn.nl 
  • Open ‘Eigen bedrijfspagina’  
  • Open ‘Uw zaken’

Hoe kan ik een bijlage toevoegen aan een lopende aanmelding?
Alleen als uw aanmelding nog niet is afgehandeld, kunt u online een bijlage toevoegen. Dit gaat als volgt:

  • Log in op mijnapeldoorn.nl
  • Open ‘Eigen bedrijfspagina’  
  • Open ‘Uw zaken’
  • Open de aanmelding waar u een document aan toe wilt voegen 
  • Kies voor ‘Nieuw document’ en voeg een document toe (u kunt nu bladeren in de bestanden op uw eigen computer)

U ontvangt een bevestiging wanneer er een document is toegevoegd. Ook de behandelende afdeling ontvangt hiervan vanzelf bericht.

Hoe kan ik inloggen als organisatie?
U kunt op 2 manieren inloggen:

  1. Met eHerkenning. Voor meer informatie over eHerkenning kunt u terecht op www.eherkenning.nl.
  2. Zonder eHerkenning. U kunt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Heeft u nog geen gebruikersnaam dan kunt u deze direct online aanvragen.

Ik heb geen wachtwoord (meer)?
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen bij de helpdesk van de gemeente Apeldoorn. De helpdesk is te benaderen via fbteam@apeldoorn.nl. Uw nieuwe wachtwoord zal vervolgens per email aan u worden verstuurd. We streven ernaar dat binnen 2 werkdagen te doen.

Mijn organisatie heeft zich al geregistreerd, maar ik heb nog geen inlogcodes
De beheerder binnen uw organisatie kan u toevoegen als contactpersoon in het digitale loket. U ontvangt dan eigen inlogcodes. Weet u niet wie de beheerder is? Neem dan contact op met de gemeente via 14 055, of via het contactformulier.