Wat gebeurt er bij de eerste afspraak?

Een bijstandsuitkering is een aanvulling op uw inkomsten. Tijdens het gesprek bespreekt u uw persoonlijke, financiële, woon- en leefsituatie. Uw situatie bepaalt of u in aanmerking komt voor een uitkering. Ook bepaalt uw situatie de hoogte van de uitkering.

Wij vragen u het volgende mee te nemen

  • Geldig identiteitsbewijs (geen rijbewijs) waarop het Burger Service Nummer (BSN) vermeld staat. Heeft u een identiteitskaart of paspoort zonder BSN, neem dan ook een document mee waar uw BSN op staat.
  • Curriculum Vitae (CV)
  • Uw recente sollicitaties (afgelopen 2 maanden)

Na het eerste gesprek volgt nog een gesprek. Daarbij gaan we dieper in op uw situatie. Ook beoordelen we of u recht heeft op een uitkering. En we vertellen u hoe de aanvraag verder verloopt.

Sollicitatieplicht

Bij uw aanvraag voor een uitkering hoort ook een sollicitatieplicht. Dit betekent dat u zich tijdens de periode van de aanvraag actief inzet om betaald werk te vinden.