Zilveren Erepenning voor Topvrouw Maggie Feng
Op woensdag 27 mei heeft Maggie Feng de Zilveren Erepenning van de gemeente Apeldoorn ontvangen. Burgemeester Ton Heerts reikte de onderscheiding uit tijdens haar afscheid als directeur van hogeschool Wittenborg.
De verrassing vond plaats in aanwezigheid van genodigden uit het onderwijs, het bedrijfsleven en het Apeldoornse netwerk waarin Feng jarenlang een verbindende rol speelde. Met de erepenning spreekt de gemeente haar waardering uit voor haar langdurige en veelzijdige inzet voor de stad Apeldoorn.
Feng was sinds 2007 verbonden aan het bestuur van Wittenborg en speelde een belangrijke rol in de ontwikkeling van de hogeschool tot een internationaal onderwijsinstituut met een sterke positie in Apeldoorn. Onder haar leiding groeide Wittenborg uit tot een belangrijk visitekaartje voor de stad en leverde zij een bijdrage aan de profilering van Apeldoorn als internationale studentenstad.
Naast haar werk bij Wittenborg was Feng actief in diverse maatschappelijke en economische netwerken. Zo was zij medeoprichter van Topvrouwen Apeldoorn en jarenlang betrokken bij de Apeldoorn Business Awards als jurylid. Ook vervult zij functies bij de Rabobank als lid van de ledenraad en Raad van Commissarissen.
Daarnaast zet zij zich in voor culturele en regionale initiatieven, waaronder het Royal Light Festival en samenwerkingen in de regio Stedendriehoek en internationale programma’s, zoals Interreg en New Techpark.
De gemeente Apeldoorn roemt haar brede maatschappelijke betrokkenheid, haar verbindende rol in verschillende netwerken en haar voortdurende inzet voor de ontwikkeling van stad en regio.
Met het toekennen van de Zilveren Erepenning spreekt Apeldoorn haar grote waardering uit voor een jarenlange bijdrage die verder reikt dan één organisatie en zichtbaar is in de brede ontwikkeling van de stad.