Werkgebieden citymarketing
Apeldoorn Partners richt zich op vijf werkgebieden:
Stadsmarketing, branding en Smart Data
Strategische stadsmarketing, gericht op het versterken van het merk Apeldoorn voor bewoners, bezoekers en ondernemers; hiertoe behoort ook het aangaan en versterken van partnerschappen en het betrekken (inhoudelijk en financieel) van private en semiprivate partijen (ondernemers, onderwijs, kennisinstellingen).
Gastheerschap en evenementen
Gastheerschap: Informatie aan (potentiële) bezoekers en bewoners van de stad verstrekken over toeristische en culturele activiteiten middels offline producten, online kanalen en relevante social media kanalen; daarnaast middels ondersteuning van Tourist Infopunten en de inzet van cityhosts.
Evenementen: Op basis van kader/visie van de gemeente vorm geven, regisseren en promoten van het evenementenbeleid (collectief) en adviseren, verbinden en promoten van evenementen (individueel).
Congres acquisitie
Samen met partners en ondernemers congressen en zakelijke events naar Apeldoorn halen en vergroten waarbij wordt gewerkt aan een sterkere profilering als groene en royale congresstad.
Aanbodontwikkeling buitengebied
Ontwikkeling van (duurzame) producten voor toeristische ondernemers en stakeholder om het economisch klimaat in Apeldoorn te versterken.
Gebiedsontwikkeling binnenstad
De Stichting Centrummanagement Apeldoorn is in het leven geroepen voor een leefbare en bruisende binnenstad. De stichting wil Apeldoorn economisch versterken voor bezoekers aan de stad – met tegelijkertijd oog voor de bewoners van de binnenstad.