Heeft u een ‘vonnis huisuitzetting’ ontvangen of wordt uw huishouden afgesloten van energie of water? Neem dan telefonisch contact op.
Als u moeite heeft om de rekeningen te betalen of schulden hebt die u niet terug kunt betalen kunnen wij u helpen uw geldzaken op orde te krijgen. Soms is een advies daarvoor voldoende. Soms is er meer nodig, zoals een traject schuldhulpverlening. We helpen op de volgende manier:
- Afspraak maken
Woont u in de gemeente Apeldoorn? Maak dan een afspraak.
Woont u in de gemeente Brummen, Epe of Voorst? Dan maakt u een afspraak in uw eigen gemeente. - Aanmelding en toelating
Voor het eerste gesprek neemt u een geldig identiteitsbewijs (ID-kaart of paspoort) mee. Wij maken kennis en u kunt uw verhaal doen. Samen bespreken wij uw wensen en verwachtingen. Wij geven informatie en advies. En soms volgt een intakegesprek voor schuldhulpverlening. - Intakegesprek schulpverlening
Tijdens de intakegesprekken leren wij u beter kennen. Wij bespreken uw persoonlijke situatie. Wat zijn uw inkomsten en uitgaven? Wat is uw financiële situatie? Welke stappen heeft u al gemaakt en geprobeerd? We kijken naar de gehele situatie en maken samen met u een plan. Als er meer hulp nodig is, helpt de trajectregisseur om dit te regelen. - Stabilisatiefase
In deze fase kijken we samen naar uw inkomsten en uitgaven. Wat kan hierin beter? De vaste lasten moeten worden betaald en er mogen geen nieuwe schulden bijkomen. Soms lukt u dit zelf met een kasboek of begeleiding. Soms is er budgetbeheer of beschermingsbewind nodig. Zodra uw inkomsten hoger zijn dan uw uitgaven en er geen nieuwe schulden meer bijkomen is uw financiële situatie stabiel. Dan kunnen we naar de volgende fase. - Aanpak schulden
In deze fase helpen wij u uw schulden op te lossen. Wij hebben verschillende oplossingen, waarbij wij kijken welke het beste bij uw situatie past.
Als bewindvoerder kunt u schuldhulpverlening voor uw cliënt aanvragen.
Voor het intakegesprek met de schuldhulpverlener moet u een aantal stukken aanleveren. Mail deze naar schuldhulpverlening@apeldoorn.nl
En verder
- neemt uw cliënt een geldig identiteitsbewijs mee naar het eerste gesprek.
heeft uw cliënt een geldige en geactiveerde DigiD code.