Hulp bij geldzorgen of schulden

Bent u het overzicht over uw geldzaken kwijt of lukt het niet meer om alle rekeningen te betalen? De gemeente Apeldoorn werkt samen met partners onder de naam Samen055. En Samen055 is er voor u. Vertel hen over uw situatie. Samen kijken ze wat het beste is voor u. U kunt daarna zelf beslissen of u deze hulp wilt.

 
Meenemen geldig identiteitsbewijs
Voor bewindvoerders bij aanvragen:
Lees meer

Samen055 helpt u bij:

  • overzicht in uw inkomsten en uitgaven te krijgen;
  • budgetbegeleiding of budgetcoaching op te starten;
  • het tijdelijk of langdurig overnemen van de betalingen/administratie;
  • een haalbare betalingsregeling af te spreken;
  • de toeslagen van de belastingdienst te controleren;
  • een uitkering of gemeentelijke regeling aan te vragen;
  • een lening voor de betalingsachterstanden aan te vragen;
  • beslag op uw inkomen, bankrekening of inboedel;
  • het voorkomen van een huisuitzetting of afsluiting van energie of water;
  • een schuldregelingstraject op te starten.

Met een medewerker van Samen055 bespreekt  u uw persoonlijke situatie. Samen kijken jullie welke mogelijkheden er zijn om tot een oplossing voor uw hulpvraag te komen. U kunt daarna zelf beslissen of u deze hulp wilt.

Vul het contactformulier van Samen055 in en er wordt contact met u opgenomen voor het maken van een afspraak.

Bent u een zzp’er of een ondernemer en maakt u zich zorgen over uw persoonlijke of zakelijke geldzaken? Ga dan naar de pagina Schuldhulpverlening voor ondernemers voor het maken van een afspraak.

Als bewindvoerder kunt u schuldhulpverlening voor uw cliënt aanvragen. Dit doet u door het contactformulier van Samen055 in te vullen. Vermeld hierbij ook de contactgegevens van u als bewindvoerder. We nemen daarna contact op voor het maken van een afspraak.

Voor het intakegesprek met de schuldhulpverlener moet u een aantal stukken aanleveren. Mail deze naar schuldhulpverlening@apeldoorn.nl

En verder

  • neemt uw cliënt een geldig identiteitsbewijs mee naar het eerste gesprek.
  • heeft uw cliënt een geldige en geactiveerde DigiD code.
Uw Reactie
Uw Reactie